12 veckor/ 84 dagar

Som lovat tänker jag lägga upp lite bilder på hur jag lyckats med mitt dietande och vad jag åstakommit.
 
Jag började den 15 Januari och bestämde mig då för atr nu är det nog! Då jag inte längre var bekväm med att se mig i spegeln och inte heller se bilder på mig själv. Trotts att jag någonstans alltid varit rätt nöjd med hur jag såg ut så var det endå jobbigt att endå inte riktigt känna sig lika bekväm som jag skulle vilja göra i min kropp och min spegelbild. (vet att det lite motsägande men det är svårt att förklara)
Jag vet att min kropp är långt ifrån bara fett, finns en del muskler också, även om det är en del fluff över dem fortfarande 😉 Men äntligen börjar jag känna mig mer bekväm i min kropp. Inga superstora skillnader men jag är endå fett stolt över mig själv! 👊👌
Jag ska åstakomma mer innan det här året är över, det har jag bestämt. Men nu har jag bevisat för mig själv att det GÅR, man måste bara vilja det tillräckligt mycket.
 
Den nedre bilden är från 15 Januari, första dagen på mitt dietande ⬇️ Den övre bilden är från idag den 8 April ⬆️ och idag gör jag min sista aktiva dag med att skriva upp/väga och följa hur jag äter. Nu ska jag få detta till en livsstil istället för dietande.
 
 
Haha mitt ansikte är överritat för jag ser ut som jag är halvt döende på bilden 😂😂 (mitt ansikye när jag är nyvaken, finns inga ord 😂😂)
Men utöver det ^^ Äntligen är inte en sån här bild jobbig längre! Jag känner mig bekväm! Långt ifrån färdig med mitt mål, men bekväm i att lägga ut en sån här bild. 
 
Hur har jag gjort då:
Ja det är precis så enkelt som alla säger egentligen. Att äta mindre än man gör av med. Jag kan väl tycka att det enda som är lite klurigt är att få i sig tillräckligt med protein för att bara gå ner fett och inte muskelmassa.
Men utöver det, nja man måste bara bestämma sig!
Jag började med matlådor men insåg att det inte funkade för mig då jag tillslut tappade hungerkänslorna helt och åt aldeles för lite istället. Vilket inte är bra det heller!! Svält är ALDRIG bra!!
Så jag började väga och räkna på allt jag åt istället, vilket funkade mycket bättre för mig. Jag använde appen fatsecret och den funkar SUPER bra! Och jag åt bara när jag var hungrig och åt då i princip det jag ville, sen måste man använda sunt förnuft så klart.
 
Hade jag varit jätte strikt med mitt dietande hade jag säkert fått större resultat. Men för mig var det viktigt att må bra och fungera såväl hemma som i skolan utan att energin skulle sätta stopp för det.
 
Jag vet att alla säger det, men helt ärligt. Kan jag kan vem som helst göra denna förändring! Jag är världens gotteråtta och jag har ätit godis även under denna tiden, men det är mängden och hur ofta som spelar roll. 
 
Och lite kort om hur jag tränat: 
Jag har nu ökat min träningsmängd från 3 dagar i veckan till 4-5 dagar. Men det är för att jag vill och tycker att det är jättekul att träna 😊 Tränar 4 styrkepass och ca 2-3 konditionspass (har nån typ av hatkärlek till konditionsträning) Men ÄLSKAR att lyfta tungt, ta i och känna att man blir starkare!
 
Det var de inlägget! Och kom ihåg: Kan man så vill man, kan man inte vill man uppenbarligen inte tillräckligt mycket!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

lalliiz.blogg.se

Mitt namn är Laila, jag är 20år och pluggar till sjuksköterska. Jag bor i Skellefteå tillsammans med min sambo och mina två älskade katter. Detta kommer bli en blogg om lite allt möjligt i mitt liv. Se vad jag har för mig om dagarna, hur mitt plugg går, min vardag när jag inte pluggar osv osv.

RSS 2.0